Hasta Hakları
14 Nisan 2023

HASTA HAKLARI

Bir Sağlık Kuruluşuna, Sağlık Hizmeti Almak İçin Başvurduğunuzda;
  1. Hizmetten genel olarak faydalanma:  Adalet ve Hakkaniyet ilkeleri çerçevesinde sağlık hizmetlerinden faydalanma. Irk, dil, din ve mezhep, cinsiyet, felsefi inanç,ekonomik ve sosyal durumları dikkate alınmadan hizmet alma hakkı vardır.
  2. Bilgilendirme ve bilgi isteme:  Her türlü sağlık hizmetinin ve imkanının neler olduğunu öğrenmeye ve sağlık durumu ile ilgili her türlü bilgiyi sözlü veya yazılı isteme hakkı vardır.
  3. Sağlık kuruluşunu  ve personelini, seçme ve değiştirme:  Sağlık kuruluşunu seçmeye, değiştirmeye ve seçtiği sağlık tesisinde verilen sağlık hizmetlerinden faydalanmaya, sağlık hizmeti verecek vermekte olan tabiplerin ve diğer sağlık çalışanlarının kimliklerini, görev ve unvanlarını öğrenmeye seçme ve değiştirmeye hakkı vardır.
  4. Mahremiyet: Gizliliğe uygun bir ortamda her türlü sağlık hizmeti almaya hakları vardır.
  5. Reddetme, durdurma ve rıza: Tedaviyi reddetmeye, durdurulmasını istemeye, tıbbi müdahalelerde rızasının alınmasına ve rıza çerçevesinde hizmetten faydalanmaya hakkı vardır.
  6. Güvenlik: Sağlık hizmetini güvenli bir ortamda almaya hakkı vardır.
  7. Dini vecibeleri yerine getirebilme: Sağlık tesisinin imkanları ölçüsünde ve idarece alınan tedbirler çerçevesinde, dini vecibelerini yerine getirmeye hakkı vardır.
  8. İnsani değerlere saygı gösterilmesi, saygınlık görme ve rahatlık: Saygı, itina ve ihtimam gösterilerek, güler yüzlü, nazik, şefkatli bir ortamda, her türlü hijyenik şartlar sağlanmış gürültülü ve rahatsız edici bütün etkenler giderilmiş bir sağlık hizmeti almaya hakkı vardır.
  9. Ziyaret ve refakatçi bulundurma: Sağlık tesislerince belirlenen usül ve esaslar çerçevesinde ziyaretçi kabul etmeye ve mevzuatın ve sağlık tesisinin imkânları ölçüsünde ve hekimin uygun görmesi halinde refakatçi bulundurmaya hakkı vardır.
  10. Müracaat, şikayet ve dava hakkı: Haklarının ihlali halinde, mevzuat çerçevesinde her türlü başvuru, şikayet ve dava hakkını kullanmaya hakkı vardır.
HASTA SORUMLULUKLARI
 1) Genel Sorumluluklar
  Kişiler kendi sağlığına dikkat etmek için elinden geleni yapmalı ve sağlıklı bir yaşam için verilen tavsiyelere uymalıdır.
  Kişi uygunsa kan verebilir ya da organ bağışında bulunabilir.
  Basit durumlarda kişiler kendi bakımlarını yapmalıdır.
 2) Sosyal Güvenlik Durumu 
  Hasta; sağlık, sosyal güvenlik ve kişisel bilgilerindeki değişiklikleri zamanında bildirmek durumundadır.
  Hasta; sağlık karnesinin (Yeşil Kart) vizesini zamanında yaptırmak zorundadır.
 3) Sağlık Çalışanlarını Bilgilendirme
  Hasta; yakınmalarını, daha önce geçirdiği hastalıkları, yatarak herhangi bir tedavi görüp görmediğini, eğer varsa halen kullandığı ilaçları ve tüm sağlığıyla ilgili bilgileri tam, eksiksiz vermelidir.
 4) Hastane Kurallarına Uyma
  Hasta; başvurduğu sağlık kuruluşunun kural ve uygulamalarına uymalıdır.
  Hasta sağlık Bakanlığı ve diğer sosyal güvenlik kurumlarınca belirlenen sevk zincirine uymalıdır .
  Hastanın; tedavi, bakım ve rehabilitasyon sürecince sağlık çalışanları ile işbirliği içinde olması beklenir.
  Hasta; randevulu hizmet veren bir sağlık tesisinden yararlanıyorsa randevunun tarih ve saatine uyması ve değişiklikleri ilgili yere bildirmesi gerekir.
  Hasta; hastane personelinin, diğer hastaların ve ziyaretçilerin haklarına saygı göstermelidir.
  Hasta; hastane malzemelerine verdiği zararları karşılamak zorundadır.
 5) Tedavisi İle İlgili Önerilere Uyma
  Hasta; tedavisi ve ilaçlarla ilgili tavsiyeleri dikkatle dinlemeli ve anlayamadığı yerleri sormalıdır.
  Hastanın; tedavisiyle ilgili önerilere uyum sağlayamama durumu söz konusu ise bunu sağlık çalışanına bildirmesi gerekir.
  Hasta sağlık bakım ve taburculuk sonrası bakım planını beklendiği gibi doğru anlayıp anlamadığını belirtmesi gerekir.
  Hasta; uygulanacak tedaviyi reddetmesi veya önerilere uymamasından dolayı doğacak sonuçlardan kendisi sorumludur.

HENDEK DEVLET HASTANESİ 6698 SAYILI KVKK KAPSAMINDA SESLİ VE GÖRÜNTÜLÜ KAYIT POLİTİKASI/AYDINLATMA METNİ

 KAMERA İLE İZLEME FAALİYETİNİN YASAL DAYANAĞI

Hendek Devlet Hastanesi olarak kendi sağlık tesisi bünyemizde yürütülen sesli ve görüntülü (kamera ile) izleme faaliyeti, 6698 sayılı KVKK, Özel Güvenlik Hizmetlerine Dair Kanun ve ilgili diğer mevzuata uygun olarak yapılmaktadır.

KİŞİSEL VERİLERİ KORUMA HUKUKUNA GÖRE GÜVENLİK KAMERASI İLE İZLEME FAALİYETİ YÜRÜTÜLMESİ

Hastanemiz tarafından güvenlik amacıyla sesli ve görüntülü (kamera ile) izleme faaliyeti yürütülmesinde KVK Kanununda yer alan düzenlemelere uygun hareket edilmektedir. Sağlık tesisimiz bina, tesis ve bunların eklentilerinin içinde ve dışında kurumumuzun, hastalarımızın, ziyaretçilerimizin ve çalışanlarımızın güvenliğinin sağlanması amacıyla, kanunlarda öngörülen amaçlarla ve KVK Kanununda sayılan kişisel veri işleme şartlarına uygun olarak sesli ve görüntülü izleme faaliyetinde bulunmaktadır. Sesli ve görüntülü kayıt yapan her bir kameranın altında ve/veya alanda sesli ve görüntülü kayıt yaptığına dair ayrıca uyarılar vardır.

KAMERA İLE İZLEME FAALİYETİNİN DUYURULMASI

Sağlık tesisimiz tarafından KVK Kanununun 10. maddesine uygun olarak, kişisel veri sahibi aydınlatılmaktadır. Böylelikle, kişisel veri sahibinin temel hak ve özgürlüklerine zarar verilmesinin engellenmesi, şeffaflığın ve kişisel veri sahibinin aydınlatılmasının sağlanması amaçlanmaktadır. Sağlık Tesisimiz tarafından kamera ile izleme faaliyetine yönelik olarak; Sağlık Tesisimizin  www.hendekdh.saglik.gov.tr internet sitesinde bu Politika ve Aydınlatma Metni yayınlanmakta  ve izlemenin yapıldığı alanlarda görülebilecek şekilde izleme yapılacağına ilişkin bildirim yazısı/işareti bulunmaktadır. (yerinde aydınlatma-katmanlı aydınlatma/bilgilendirme). Ayrıca sesli ve görüntülü kayıt yapan kameraların her birinin altında kameranın sesli ve görüntülü kayıt yaptığına ilişkin bildirim yazısı/işareti bulunmaktadır.

(GÖRÜNTÜLÜ KAYIT POLİTİKAMIZ VE AYDINLATMA METNİ İÇİN www.hendekdh.saglik.gov.tr)

 KAMERA İLE İZLEME FAALİYETİNİN YÜRÜTÜLME AMACI VE AMAÇLA SINIRLILIKSağlık Tesisimiz, KVK Kanununun 4. maddesine uygun olarak, kişisel verileri işlendikleri amaçla bağlantılı, sınırlı ve ölçülü bir biçimde işlemektedir. Hastanemiz tarafından video kamera ile izleme faaliyetinin sürdürülmesindeki amaç bu Politikada sayılan amaçlarla sınırlıdır. Bu doğrultuda, güvenlik kameralarının izleme alanları, sayısı ve ne zaman izleme yapılacağı, güvenlik amacına ulaşmak için yeterli ve bu amaçla sınırlı olarak uygulamaya alınmaktadır. Kişinin mahremiyetini güvenlik amaçlarını aşan şekilde müdahale sonucu doğurabilecek alanlarda (muayenehaneler, tuvaletler vs.) izlemeye tabi tutulmamaktadır.

ELDE EDİLEN VERİLERİN GÜVENLİĞİNİN SAĞLANMASI

Şirketimiz tarafından KVK Kanununun 12. maddesine uygun olarak, kamera ile izleme faaliyeti sonucunda elde edilen kişisel verilerin güvenliğinin sağlanması için bu politikada sayılı olan teknik ve idari tedbirleri almaktadır.

İZLEME SONUCUNDA ELDE EDİLEN BİLGİLERE KİMLERİN ERİŞEBİLDİĞİ VE BU BİLGİLERİN KİMLERE AKTARILDIĞI

Dijital ortamda kaydedilen ve muhafaza edilen kayıtlara yalnızca sınırlı sayıda Sağlık Tesisi çalışanının erişimi bulunmaktadır. Canlı kamera görüntülerini ise, Sağlık Tesisimiz içinde güvenlik görevlileri ve idari işlerden sorumlu departman çalışanları izleyebilmektedir. Alınan kayıtlar 2 (iki) ay süreyle muhafaza edilmektedir. Kayıtlara erişimi olan sınırlı sayıda kişi gizlilik taahhütnamesi ile eriştiği verilerin gizliliğini koruyacağını beyan etmektedir. Elde edilen bu kayıtlar Kanunun kendisine yetki verdiği kişilerle de paylaşılabilmektedir. (Adli Makamlar, Kolluk Makamları vs.)

Bu Politika/Aydınlatma Metni, Sağlık Tesisimizin internet sitesinde (www.hendekdh.saglik.gov.tr) yayınlanır.